Hoe zet je reviews in voor jouw merk?

Blog

Hoe zet je reviews in voor jouw merk?

Reviews zie ik als praktijkexamen van jouw merkbelofte: wat je belooft, daar word je op afgerekend. Maak jij je beloften waar, dan kun je hier positief gebruik van maken. Dit doen wij voor diverse opdrachtgevers, door mensen uit te nodigen om producten te testen. In deze blogpost help ik je een handje op weg om die ervaringsdeskundigen voor jouw merk in te zetten. Maar let op: Reviews geven altijd de naakte waarheid ;-) .

Reviews van klanten

Met onze opdrachtgevers zoeken we succesverhalen. Dat zijn vaak projecten waar je trots op bent. Hiervoor interviewen we de betreffende klant. Die ‘feestjes’ vertalen we door naar quotes in tekst en video voor bijna al je communicatiemiddelen. Super voor (potentiële) klanten en jouw vindbaarheid in zoekmachines.

Bloggers en journalisten testen

Misschien spannend, maar enorm waardevol: testen door bloggers en journalisten. Een goede match is hierbij cruciaal. Staar je niet blind op bereik, zoals views en clicks. Kijk liever naar hoe relevant jij bent voor de blogger en zijn publiek én hoe betrokken (actief) dat publiek is. Zo laat je een publiek expert een eerlijke verhaal over jouw product vertellen. Lees meer over hoe je samenwerkt met testende bloggers.

Negatieve referenties gebruiken

Een negatieve referentie is ook waardevol. De negatief beoordeelde punten kun je verbeteren. Zo laat je zien dat je feedback van jouw klanten serieus neemt. Daarnaast zorgt een excellente oplossing voor een klacht nog regelmatig voor extra hoge klanttevredenheid.

PDR public relations zette reviews in voor onder andere Invited, de Bijbel in Gewone Taal en The Pepper Trail. Lees hier meerdere cases.

Verantwoorde
voeding

Gelukkiger leven

voor iedereen

 

Meer info

Duurzame
leefomgeving

Draagvlak voor

innovaties

 

Meer info

Schone
technologie

In een

veranderende wereld

 

Meer info