Adviseurs van dit project
Via PR ondernemers en scholen in beweging zetten. Die uitdaging gaat PDR public relations aan met Wicha Benus, initiatiefnemer van Trots op Techniek. Het plan is om scholieren uit te nodigen bij technische bedrijven in de regio, zodat zij eerder geneigd zijn een technische vakopleiding te kiezen. Zo hopen we het tekort aan goed technisch personeel aan te pakken. PDR verzorgt de publiciteit rondom dit concept, waarvan begin 2016 de pilot in Barneveld plaatsvond.
PDR schreef teksten voor de advertentie en trotsoptechniek.nu. Persberichten in regionale media brachten het event onder de aandacht in de gehele regio. Dit in combinatie met de contacten van Benus maakten de pilot in Barneveld tot een groot succes. Ondertussen ontwikkelen we diverse brieven met quotes van deelnemers om ook andere regio’s kennis te laten maken met het concept.
Op vrijdag 12 februari bezochten tien groepen van basisscholen en voortgezet onderwijs één of meer van de deelnemende bedrijven. Deze vijf bedrijven verzorgden rondleidingen en presentaties en zetten ook de dag erna hun deuren open voor alle geïnteresseerden in de regio. Zo werden jongeren enthousiast gemaakt en ontstonden er mooie contacten tussen werkgevers en potentiële werknemers. Diverse bedrijven hebben hun medewerking voor de volgende editie in 2017 al toegezegd.