Communicatie vanuit passie

Case

Tauw

Adviseurs van dit project

Korstiaan van Vliet
Korstiaan van Vliet

Communicatie vanuit passie

Tauw is als leidend Europees ingenieursbureau, bekend om de uitmuntende kennis op duurzaamheid. Zelf zegt de organisatie daarover: "Tauw wil bijdragen aan een duurzame omgeving. Samen met onze klanten. Want de kwaliteit van het milieu en de leefomgeving kan altijd beter. Zolang wij daarvan overtuigd zijn, blijven we bestaan. Met gedreven professionals, die trots zijn op de duurzame oplossingen die ze bedenken."

PDR strategie en communicatie is al jarenlang vaste partner. We ondersteunen in communicatiestrategie en contentcreatie door bij alle relevante thema’s boodschappen en communicatiemiddelen af te stemmen op de vele stakeholders. En we ondersteunen bij de positionering van Annemieke Nijhof als CEO van Tauw vanuit haar persoonlijke drijfveren. Hierdoor is ze extreem bevlogen over alles wat ze doet. Niet alleen bij Tauw, maar ook bij de nevenfuncties die ze bekleedt. Met haar passie voor het vak van ingenieur zoeken we regelmatig de media op om actualiteiten te duiden. We zorgden bijvoorbeeld voor een samenwerking tussen het FD en Annemieke Nijhof. Dit resulteerde in een mooi persoonlijk profiel.

“ Ingenieursbureau met impact ”

Strategie als basis

We werken aan een strategie voor de lange termijn. Content is daarin een concrete vaste waarde. Daarom bouwen we aan sterke, inhoudelijke verhalen die het merk Tauw positioneren. Zo ontwikkelden we scenario’s voor situaties die in Nederland kunnen voorkomen. Hierdoor spelen we snel in op actualiteiten met persberichten, blogs, social media en persoonlijke contacten met de media.

Brede publiciteit

In de afgelopen periode werkten we aan verschillende communicatiemiddelen. Hierbij ontwikkelden we bijvoorbeeld een film en persbericht over de jaarcijfers, de uitbreiding van Tauw naar Leeuwarden en publiciteit rondom de sanering van asbest in Nederland. Dat deden we onder andere met een film en een opinieartikel dat we deelden met onze contacten bij bijvoorbeeld Technisch WeekbladCobouw en het Nederlands Dagblad.

Andere cases

Verantwoorde
voeding

Gelukkiger leven

voor iedereen

 

Meer info

Duurzame
leefomgeving

Draagvlak voor

innovaties

 

Meer info

Schone
technologie

In een

veranderende wereld

 

Meer info