Adviseurs van dit project
Wie kent ze niet, de kleding-inzamelcontainers op straat en tegenwoordig ook vaak bij kledingwinkels? PDR strategie en communicatie is trots op onze samenwerking met Boer Group, internationaal allround textielrecyclingbedrijf. De samenwerking kwam mede tot stand dankzij Youngwise. We helpen Boer Group communiceren over het belangrijke werk dat zij doen om de textielindustrie te verduurzamen. Adviseur Peter Pors vertelt er meer over.
Peter: “We waren heel aangenaam verrast door de aanvraag van Boer Group, omdat wat zij doen naar onze mening precies is waar het om gaat wat betreft circulariteit. Youngwise, een partnerbureau waar we regelmatig prettig mee samenwerken, werkte al met Boer Group en heeft ons erbij gehaald voor strategische communicatie. Boer Group doet al honderd jaar wat nu ‘hip’ is, namelijk bouwen aan een circulaire keten.”
Wat belangrijk is voor de samenwerking tussen PDR en Boer Group is dat er een goede klik is. Peter: “Die klik betekent vooral dat wij snappen dat het voor Boer Group heel normaal is wat zij doen en dat de communicatie bij die identiteit moet passen.”
Boer Group opereert in een veld dat rap ontwikkelt, onder andere door de Green Deal, de daarop volgende regelgeving in Nederland en het innovatieve karakter van de textielketen zelf. Dit verandert het veld ook. Maar geen enkele aanbieder zet zelf alle stappen zoals Boer Group wel doet. Peter: “Wij zetten de directie letterlijk en figuurlijk op podia om dit verhaal te brengen. We zorgen bijvoorbeeld dat de directie communiceert over hun bijdragen op de juiste congressen in heel Europa en vergroten de zichtbaarheid van Boer Group in de media, door bijvoorbeeld maandelijks persberichten en opiniebijdragen te versturen en mediarelaties te onderhouden.
Wat PDR zo aanspreekt in Boer Group is dat ze impact willen maken. Dit past perfect bij PDR’s belangrijkste doel: impactvolle verhalen maken. Peter: “Bij Boer Group staat het verhaal al. Wij maken de verbinding tussen dat wat Boer Group doet en de huidige duurzame ambities van politiek en maatschappij. Zo kunnen we Boer Group op de beste manier positioneren en het verhaal zo helder mogelijk neerzetten. De uitdaging is dat men vaak te makkelijk denkt over textielinzameling en -recycling. In werkelijkheid is het proces uiterst complex en vergt het veel samenwerking in de keten en medewerking van de samenleving en overheid. De juiste communicatie helpt Boer Group om alle partijen te bereiken en zo toe te werken naar een zero-waste textielketen.”