Case

OERRR. Launch verantwoorde voeding

Adviseurs van dit project

Peter Pors
Peter Pors

Leev is ontstaan uit de liefde voor lekker en gezond eten op een eerlijke én verantwoorde manier. Sinds de oprichting van Leev in 2010 is PDR strategie en communicatie betrokken. Het merkt kent een stormachtige groei van eerlijke en 100% biologische producten zoals tussendoortjes, broodvervangers, bakmixen en ontbijtgranen. Alle OERRR-producten komen rechtstreeks uit de natuur, zijn puur van smaak en zonder toegevoegde kleur- en smaakstoffen. Naast supermarkten als Albert Heijn, Jumbo en Plus zijn de producten verkrijgbaar bij Hoogvliet, Marqt, Dekamarkt en via de webshop van Leev. Bij de introductie van de nieuwe OERRR-producten vroeg Leev PDR voor de lanceringscampagne.

“ Bij en met de doelgroep positioneren ”

Kernboodschap: de OERRR-belofte

De nieuwe OERRR-belofte heeft smaak, kracht en geeft een goed gevoel. Om de nieuwe OERRR-belofte kenbaar te maken verzorgde PDR de geïntegreerde PR-campagne. De content werd toegespitst op de doelgroepen. Dit zijn consumenten, zoals lifestyle, food en supermarkten en business-to-businessmedia in voeding, marketing en franchise- en distributiekanalen. Naast een marketingcampagne en buitenreclame verzorgt PDR de PR-campagne met persberichten, mediarelaties en samenwerkingen met bloggers voor reviews en win-acties.
 

Nieuwe uitstraling

Door goed gebruik van ingrediënten zijn OERRR-producten smakelijk en authentiek. Niet alleen de verpakking is eigentijds. Ook zijn de 50 producten verbeterd. De OERRR-koeken bevatten bijvoorbeeld meer vezels. Oprichter Leo Voorwinden van Leev: “Er is een grote groep die biologisch associeert met erg duur of niet lekker. Dat is niet wat wij willen. Met OERRR bewijst Leev dat biologisch voor iedereen bereikbaar is.

Bloggers omarmen OERRR

Food-bloggers zijn enthousiast over de nieuwe OERRR-producten en ontvingen een proefpakket met verschillende producten. Het resultaat: legio media-aandacht voor OERRR op blogs zoals Foodaholic, Smakelijck.nl, Vertuffelijk.nl, Lifesabout.nl, Lovetocookhealthy.nl, Tipsvoorjou.comHandmadehelen.nl en Sophieglutenvrij.nl. Ook genereerden we publicaties in onder andere de Margriet foodspecial, Hallo Jumbo en vakmedia EVMI en Biojournaal. De PR-campagne heeft een mediabereik van 1,6 miljoen opgeleverd.

Hulp voor kwestbare jongeren

Naast goede producten heeft Leev een goed verhaal, want ze hanteren een eerlijk en verantwoord verdienmodel. De bedrijfswinst gaat naar de Leev Foundation om kwetsbare jongeren te helpen. Bij boerderij Het Erfdeel worden jongeren in een veilige omgeving ambulante begeleidt om ze weer op weg te helpen in de maatschappij. Als Social Enterprise creëert Leev maatschappelijke impact om nog meer kwetsbare jongeren helpen.

 

Andere cases

Verantwoorde
voeding

Gelukkiger leven

voor iedereen

 

Meer info

Duurzame
leefomgeving

Draagvlak voor

innovaties

 

Meer info

Schone
technologie

In een

veranderende wereld

 

Meer info