Case

OERRR. Doet je goed.

Adviseurs van dit project

Peter Pors
Peter Pors

Wij zijn trots op het succes van de campagne waarbij Leev nieuwe OERRR-producten introduceerde voor de consument. Sinds de oprichting in 2010 kent Leev een stormachtige groei van eerlijke en 100% biologische producten zoals tussendoortjes, broodvervangers, bakmixen en ontbijtgranen. De nieuwe OERRR-belofte heeft smaak, kracht en geeft je een goed gevoel. Al vanaf de start is PDR betrokken en nu dus ook bij de introductie van OERRR.

Leev is ontstaan uit de passie voor lekker en gezond eten op een eerlijke én verantwoorde manier. Alle OERRR-producten komen rechtstreeks uit de natuur, zijn puur van smaak en zonder toegevoegde kleur- en smaakstoffen. Naast supermarkten als Albert Heijn, Jumbo en Plus zijn de producten verkrijgbaar bij Hoogvliet, Marqt, Dekamarkt en via de webshop van Leev.

“ Bij en met de doelgroep positioneren ”

Nieuwe uitstraling

Door goed gebruik van ingrediënten zijn de OERRR-producten smakelijk en authentiek. Niet alleen de verpakking is meer eigentijds, ook de 50 producten zijn verbeterd. De OERRR-koeken bevatten bijvoorbeeld meer vezels. Leo Voorwinden, oprichter van Leev: "Er is een grote groep die biologisch associeert met erg duur of niet lekker. Dat is niet wat wij willen. Met OERRR bewijst Leev dat biologisch voor iedereen bereikbaar is."

Hulp voor kwetsbare jongeren

Leev heeft niet alleen goede producten, maar ook een goed verhaal: Leev hanteert een eerlijk en verantwoord verdienmodel. De bedrijfswinst gaat naar de Leev Foundation om kwetsbare jongeren te helpen. Zo is er Leevboerderij Het Erfdeel waar jongeren in een veilige omgeving ambulante begeleiding krijgen om ze weer op weg te helpen in de maatschappij. Als Social Enterprise creëert Leev maatschappelijke impact om zo nog meer kwetsbare jongeren helpen.

OERRR-belofte

PDR verzorgde de geïntegreerde PR-campagne om de nieuwe OERRR-belofte kenbaar te maken aan consumenten, supermarkten en vakmedia in voeding, franchise- en distributiekanalen en marketing. Naast een marketingcampagne en buitenreclame verzorgde PDR de PR-campagne met verschillende persberichten, samenwerkingen met bloggers voor reviews en win-acties en de mediacontacten.

OERRR valt in de smaak

Food-bloggers waren enthousiast over de nieuwe OERRR-producten en ontvingen een proefpakket met verschillende producten. Het resultaat: legio media-aandacht voor OERRR op blogs zoals Foodaholic.nl, Smakelijck.nl, Vertuffelijk.nl, Lifesabout.nl, Lovetocookhealthy.nl, Tipsvoorjou.comHandmadehelen.nl en Sophieglutenvrij.nl. Er wordt unaniem bevestigd dat de OERRR-producten in de smaak vallen. Daarnaast waren er publicaties in onder andere de Margriet foodspecial, Hallo Jumbo, EVMI en Biojournaal. De PR-campagne heeft een mediabereik opgeleverd van 1,6 miljoen.

 

Andere cases

Verantwoorde
voeding

Gelukkiger leven

voor iedereen

 

Meer info

Duurzame
leefomgeving

Draagvlak voor

innovaties

 

Meer info

Schone
technologie

In een

veranderende wereld

 

Meer info