Case

Hannover Milieu- en Veiligheidstechniek (HMVT)

Adviseurs van dit project

Frits van den Heijkant
Frits van den Heijkant
Korstiaan van Vliet
Korstiaan van Vliet

PDR communicatie en strategie vertaalt de expertise van HMVT naar begrijpelijke wekelijkse content. Hoe maak je bodem-, water- en luchtsanering toegankelijk voor iedereen? De experts van HMVT weten als geen ander hoe belangrijk hun saneringsoplossingen zijn in Nederland. Zeker in tijden van de PFAS-problematiek en de overwoekerende Japanse Duizendknoop zit menig ambtenaar met de handen in het haar. Met strategische content maken we de deskundigheid van HMVT zichtbaar voor binnen- en buitenland.

Door middel van nieuwsbrieven, social media en blogs zorgt PDR er al jaren voor dat we onze passie op een begrijpelijke, professionele manier communiceren. Met deze betrokken partner is onze contentmarketing in goede handen.” – Marco van den Brand, Co-Managing Director HVMVT

“ HMVT wil een groter publiek aanspreken ”

Contentplanning

Wanneer willen we welk verhaal vertellen? Maandelijks komen we samen om te bespreken wat er speelt binnen HMVT, op welke actualiteiten we willen inspelen en welke blog we gaan schrijven. Persoonlijke content werkt, dus we kijken ook hoe een werknemer zelf zijn expertise op een duidelijke manier kan uitleggen. Het enthousiasme van de professional wakkeren we aan door een actueel saneringsproject te bespreken. Iedere professional heeft zo zijn eigen expertise waarin hij zijn passie vindt. Water-, lucht- en bodemsanering wisselen we daarom maandelijks af.

Voor het internationale saneringsevenement Remediation Day dat HMVT organiseert, denken we mee over de communicatie en content. Door ons goed te focussen op de specifieke doelgroep, creëren we content op maat voor nieuwsbrieven, social media en de website.

Statistieken

De statistieken uit Google Analytics, LinkedIn en MailChimp zijn een leidraad voor de contentplanning. Het is belangrijk om de statistieken op een juiste manier te duiden. Op welke dagen hebben we het grootste bereik? Is er een verschil te zien tussen posts over evenementen, werknemers of projecten? Tijdens de salesmeetings kijken we met het hele salesteam naar de leads, gebaseerd op de meeste succesvolle webpagina’s of posts.

Website optimaliseren

HMVT wilde een groter publiek aanspreken met een nieuwe website, dus schreven we toegankelijke webteksten. In nauwe samenwerking met de saneringsprofessionals en de vormgever zetten we een dijk van een website neer. Aan ons de taak om de site nu actueel te houden door webpagina’s toe te voegen en aan te passen. En met succes! De website wordt dubbel zo veel bezocht. Missie geslaagd!

Andere cases

Verantwoorde
voeding

Gelukkiger leven

voor iedereen

 

Meer info

Duurzame
leefomgeving

Draagvlak voor

innovaties

 

Meer info

Schone
technologie

In een

veranderende wereld

 

Meer info