Van maatschappelijk relevant naar business

Case

Ferander

Adviseurs van dit project

Esmee van der Hagen
Esmee van der Hagen

Van maatschappelijk relevant naar business

PDR public relations realiseerde de kick-off van Ferander, een merk dat bamboefietsen in Ghana maakt. Dat maakt ons enthousiast: iets bijdragen aan deze wereld, daar doen wij graag aan mee! PDR richtte zich allereerst op de uitvoerende kant, maar focust zich nu voornamelijk op de strategische kant.

Kick-off van een merk

Met de kick-off startte een nieuw project. Tijdens een bijeenkomst kwam PDR met de klant samen om creatief te brainstormen en een stevig fundament voor het merk te creëren. Om een impressie te krijgen over de creatieve brainstormsessie, bekijk deze video. De werkzaamheden van PDR bestonden onder andere uit het adviseren in en bedenken van de corporate story, de naam en huisstijl. Vervolgens implementeerden we dit in verschillende communicatiemiddelen. Bekijk bijvoorbeeld de website en flyer.

Strategische communicatie

PDR focust nu meer op de strategie in hoofdlijnen. Diverse young professionals nemen de uitvoerende taken op zich. Zo leren zij het vak in de praktijk. Dit past heel goed bij de werkwijze van Ferander in Ghana, omdat jongeren daar ook leren door te doen.

Interessant idee?

Heb jij ook hét idee voor een onderneming bedacht, maar weet je nog niet hoe je dit concept in de markt kunt zetten? PDR zet zich in om jouw merk op de kaart te zetten. Binnenkort even kennismaken?

Andere cases

Verantwoorde
voeding

Gelukkiger leven

voor iedereen

 

Meer info

Duurzame
leefomgeving

Draagvlak voor

innovaties

 

Meer info

Schone
technologie

In een

veranderende wereld

 

Meer info