Case

Degaat

Adviseurs van dit project

Korstiaan van Vliet
Korstiaan van Vliet

Hoe verkoop je je product? En waarom kun je tijdens beurzen beter vóór je stand in plaats van ín je stand staan? Degaat verzorgt commerciële trainingen waarin je salesvaardigheden een flinke boost krijgen. Ook post Govert-Henk Mijnders, een van de trainers van Degaat, salestips op LinkedIn en stuurt hij digitale nieuwsbrieven naar zijn netwerk. Daar komt PDR strategie en communicatie om de hoek kijken. Govert-Henk bezoekt wekelijks mooie bedrijven, initiatieven en organisaties en dat is perfecte input voor een succesvolle contentstrategie. 

Govert-Henk: “Vanuit mijn eigen professie en ervaring weet ik hoe je dingen aan de man brengt, maar online gaat dat toch nét weer wat anders. Samen met PDR denken we na over wat wel en niet werkt op LinkedIn. Ik waardeer de creatieve en soms verrassende input. PDR verzorgt kant-en-klare posts en nieuwsbrieven. Soms schaaf ik er een klein beetje aan, maar meestal ben ik erg tevreden. Met een gerust hart geef ik zo mijn online zichtbaarheid uit handen en houd ik meer tijd over om me te focussen op mijn eigen werk.

Creatief denken

Hoe vaak open jij een nieuwsbrief of lees je een post helemaal? Waarschijnlijk zijn dat alleen de verrassende die eruit springen. Die uitdaging motiveert ons om iedere boodschap van Degaat op een unieke manier vorm te geven. Zo plannen we voor iedere nieuwsbrief een interne brainstormsessie waarin we duidelijk het doel van de nieuwsbrief bepalen en originele invalshoeken bespreken. Waar denk je aan bij sales? Precies: aan snelheid, uitdaging en spontaniteit. Deze thema’s geven we vorm met bijvoorbeeld de metafoor van Formule 1. De brainstormsessie is de basis voor een succesvolle nieuwsbrief. 

A/B testen

Om optimaal resultaat te halen van de nieuwsbrief maken we de nieuwsbrief op verschillende manieren op. Zo kunnen we de resultaten vergelijken en zien wat werkt. De kern van de nieuwsbrief zetten we bovenaan, maar een ‘call to action’ kan bijvoorbeeld een stuk beter werken als men al heeft gelezen waar het over gaat. Deze data is een goudmijn voor zelfverbetering. Zo steken we van iedere nieuwsbrief zelf ook iets op.

Inspiratiesessie

De nieuwste James Bond-film of het leven van een kat: met de juiste originele invalshoek valt ook jouw product extra op! Dus heeft jouw social media of nieuwsbrief ook een boost nodig of wil je inspiratie opdoen? Bij PDR strategie en communicatie denken we graag mee. Neem contact op met onze adviseurs.

Andere cases

Verantwoorde
voeding

Gelukkiger leven

voor iedereen

 

Meer info

Duurzame
leefomgeving

Draagvlak voor

innovaties

 

Meer info

Schone
technologie

In een

veranderende wereld

 

Meer info