Wij willen als Apple zijn

Blog

Wij willen als Apple zijn

Kort na de lancering van de iPhone 6s komt Apple met het nieuws dat de iPhone 7 in aantocht is. Hieruit blijkt dat Apple blijft innoveren. De producten die ze maken zijn kwalitatief hoogwaardig. Toch blijven ze vernieuwen, het kan altijd beter. Doordat het product van hoge kwaliteit is, blijven klanten terugkomen. Ze willen het nieuwste product hebben, desnoods slapen ze voor de Applestore.

Bij PDR kennen wij onze kracht, namelijk het creëren van content. Toch willen wij, net als Apple, blijven innoveren. Maar hoe kunnen we dat het beste doen? Hoe blijven we onze klanten verrassen?

PDR onderzoekt contentmarketing

Om antwoord te geven op die vragen doe ik onderzoek naar contentmarketing. We zien dat organisaties zich steeds meer focussen op online content. Social media is een middel dat gebruikt wordt voor de verspreiding van content. Daarom combineer ik mijn onderzoek naar contentmarketing met social media. Een vraag die naar voren komt, is: Hoe optimaliseer je contentmarketing voor social media? Dankzij het onderzoek weten we hoe we steeds innovatief blijven op het gebied van contentmarketing.

Paid, owned en earned media

Om meer richting te geven aan het onderzoek, maak ik de koppeling met het paid, owned en earned media model. Bij paid media betaal je voor publiciteit. Zet content in de schijnwerpers door een externe partij die daar geld of goederen voor krijgt. Owned media zijn de eigen kanalen zoals een website en social media. Hier ben je zelf de regisseur. Earned media hebben autonome redacties. Verdien aandacht door vernieuwend en relevant te zijn. Wij gebruiken deze visie bij onze contentstrategie. Daarom is onderzoek naar de toepassing van dit model belangrijk. Zo blijven wij, net als Apple, vernieuwend.

Nieuwsgierig naar het onderzoek?

Tijdens het onderzoek geef ik updates over de laatste ontwikkelingen. Wat valt mij op tijdens het onderzoek? Welke interessante ontwikkelingen zijn er? Wat zeggen communicatieprofessionals over contentmarketing? Nieuwsgierig naar de antwoorden? Houd onze website in de gaten voor meer informatie. En wie weet slaap jij straks bij ons voor de deur.

Verantwoorde
voeding

Gelukkiger leven

voor iedereen

 

Meer info

Duurzame
leefomgeving

Draagvlak voor

innovaties

 

Meer info

Schone
technologie

In een

veranderende wereld

 

Meer info