Het is een bekende drieslag die regelmatig opduikt. Meestal in een satirische vorm. Maar ken je deze al? Koning, keizer, admiraal…
… jouw klant is het allemaal.
Koningen, keizers en admiraals hebben één belangrijk ding gemeen: iedereen behandelt ze met respect en ontzag. Stel Koning Willem-Alexander komt morgen bij jou in de zaak of op kantoor. Hij wil klant worden. Reken maar dat je hem met alle egards onthaalt. Alleen het beste is goed genoeg. Je doet er alles aan om hem tevreden te stellen en hoopt natuurlijk stiekem dat hij zo enthousiast is dat hij nog eens terugkomt.
Even terug naar het rijmpje. Elke klant is een koning, keizer én admiraal. Kortom, alleen het beste is goed genoeg! Elke klant die je positief weet te verrassen met jouw product of dienst transformeert tot fan van jouw merk. Hoe je dat realiseert? Durf te denken vanuit de klant. Wat past bij hem? Wat is de meerwaarde van je merk voor haar? Hoe je dat doet? Laat mij je een spiegel voorhouden. Verfrissend en zinvol. Zeker als je van klanten fans wil maken.
En nog een onmisbaar element: zorg voor relevante en kwalitatieve content. We leven in een maatschappij die drijft op relaties. Om van toevallige passant klant te worden, is meer nodig dan een flitsend logo en reclamespot. Deze cruciale stap wordt vaak vergeten. Hoe wij die invullen? Dat lees je in mijn volgende blog. Kun je niet wachten? Neem dan gerust contact met ons op. We leggen het je graag uit.
Wordt vervolgd