Kiekeboe!

Blog

Kiekeboe!

Het is het favoriete spelletje van mijn dochter. Alles is bruikbaar. Van spijlen van bed of box tot kussens of zelfs de glazen deur van de douchecabine. Zodra ze je in de gaten krijgt en het bekende geluid hoort, trakteert ze je op een brede lach. Kiekeboe!

Dit spelletje is minder fijn met volwassenen onder elkaar. Heeft u soms ook het idee dat uw doelgroepen kiekeboe spelen met u en uw merk? Deze vergelijking klinkt misschien in eerste instantie wat raar. Maar de afgelopen weken kwam dit probleem in diverse gesprekken naar boven. De teneur was veelal hetzelfde: men heeft steeds meer moeite met het efficiënt en effectief benaderen van hun doelgroep. De traditionele aanpak is ontoereikend. Mensen zijn steeds lastiger in te delen in groepen en dus ook minder makkelijk te bereiken via de traditionele aanpak.

Onze individualistische samenleving creëert een mooie uitdaging voor communicatieprofessionals: één persbericht, advertentie of update op twitter of facebook is niet meer voldoende om te zorgen dat jouw boodschap aankomt bij de personen die jij wilt bereiken. Hoe bereik je hen dan wel? Daar is een uitgebalanceerde mix van content en lef voor nodig. Lef? Jazeker! Pas als je het lef hebt om je eigen ‘ouderwetse’ marketingboodschap los te laten en op een authentieke manier de aansluiting te zoeken bij de belevingswereld van de personen die jij wil bereiken, kun je succesvol zijn. Benieuwd hoe je dit doet? Ik help je graag op weg!

Verantwoorde
voeding

Gelukkiger leven

voor iedereen

 

Meer info

Duurzame
leefomgeving

Draagvlak voor

innovaties

 

Meer info

Schone
technologie

In een

veranderende wereld

 

Meer info