Impressie masterclass Merkwaardig

Blog

Impressie masterclass Merkwaardig

Applaus voor jezelf

Dinsdag 15 april 2014 werd het academisch jaar geopend. Midden in het seizoen, in het Van der Valk-hotel in Breukelen. Huh? Ja, midden in het voorjaar, niet op een onderwijsinstelling. Het gaat om het academisch jaar voor ondernemers van PR Academy. Peter Pors verrichtte de opening met een korte toespraak. Een speech die begon met applaus. Iedere aanwezige trakteerde zichzelf op een applaus. Peter: “Vanwege het feit dat je hier aanwezig bent en openstaat om kennis te delen.” Een luid applaus volgde. “Daarnaast heb ik drie punten die voor de toekomst belangrijk zijn. Het eerste is dat er sprake is van een nieuwe economie, die enorme uitdagingen biedt voor ondernemers. Authenticiteit staat centraal, je moet je meer dan ooit bewust zijn dat je autoriteit verdient door echt, authentiek, te zijn. Het tweede is genoeg hebben, tevreden zijn met wat je krijgt. Kies voor kwalitatieve groei door te beleven. Als laatste opteer ik voor kennis en mensen samenbrengen. Want delen is het nieuwe vermenigvuldigen, waardoor je de ander én jezelf bewust beter maakt.” Na de officiële opening vervolgde het programma met de masterclass ‘Is uw bedrijf Merkwaardig’ door Kasper Klaarenbeek.

Doen is de beste manier van denken

Is uw bedrijf Merkwaardig? Tijdens een interactieve masterclass stond Kasper Klaarenbeek stil bij meer rendement uit je talent en echt waarde toevoegen. Een korte impressie van zijn lezing. Zijn eerste vraag zette de aanwezigen gelijk op scherp: ‘Welk merk wil je zijn?’ De één wilde op Unox lijken, echt Hollands en van goede kwaliteit. De volgende associeerde zichzelf met ijssalon Bernardo’s in Ede: altijd druk, hoge kwaliteit en prijs speelt geen rol. Een volgende voelde zich het meest senang bij een zwarte Porsche 911, vanwege design, innovatie en kracht.

Authenticiteit

Kasper maakte zijn punt direct daarna door zijn luisteraars voor te houden dat rendement niet je focus moet zijn. Toegevoegde waarde, daar draait het om. Maak de dingen die je wilt, simpel en zorg dat alles in je authenticiteit klopt. Om écht te zijn, is focus belangrijk. Weet waar je naar toe gaat, anders zul je er nooit komen. Houdt die focus niet voor jezelf, maar deel je ambitie met je collega’s, zodat je gezamenlijk aan de slag kunt. Daarvoor is lef en bewuste toegevoegde waarde van merkwaardig veel belang. En: keuzes maken. Spiegel je keuzes overal en altijd aan je authenticiteit. Je klant zal je nog meer gaan waarderen en bovendien blijft je focus messcherp.

Klik hier om het volledige verslag van de masterclass MerkWaardig te lezen (PDF)

Verantwoorde
voeding

Gelukkiger leven

voor iedereen

 

Meer info

Duurzame
leefomgeving

Draagvlak voor

innovaties

 

Meer info

Schone
technologie

In een

veranderende wereld

 

Meer info