Ik wil een Maserati

Blog

Ik wil een Maserati

Al jaren roep ik dat ik graag een Maserati wil. Gewoon, als leasebak. Een Ghibli is heel erg prima, maar ik neem ook genoegen met een good old 3200GT. Echter, of het er ooit van komt, weet ik niet. Ik ben namelijk geen Maserati-directeur.

Deze maand ging het even mis met dit zeer fraai gestyleerde automerk. De voormalig directeur van Rochdale reed altijd een Maserati, een Quattroporte. Als ik het wel heb met kalfslederen stuur, gewoon als toetje op de drietand. En toen ging het mis. De corporatie werd wanbeleid verweten, financieel was het een chaos, kortom: niet echt reden om dé Maserati-directeur uit te hangen.

De directeur van Rochdale heeft deze geuzennaam inmiddels opgeprikt gekregen. Deze week bleek dat het PR-bureau van Maserati de media gevraagd heeft de combinatie Maserati en directeur niet meer te gebruiken. Nu ben ik er niet voor in de wieg gelegd mijn con-collega’s te verbeteren. Dat je dit als merk niet wilt, zal ieder weldenkend communicatiemens begrijpen.

Overigens, een causaal verband tussen wanbeleid en Maserati viel door mij niet te ontdekken. Maar zo zie je maar weer, reputatie is niet te koop. Maserati’s wel… wat je klanten met de producten van jouw merk doen, daar kun je als merk geen verantwoordelijkheid voor dragen. Je kunt echter het ‘verhaal’ dat door de wereld gaat over jouw merk wel beïnvloeden. Een goede reputatie zorgt voor omzet. En dan wordt die Maserati ook voor jou bereikbaar. En voor mij. Want reputatie komt te voet en gaat er met paardenkrachten vandoor. Wees je daarvan bewust. Keertje bomen samen?

Verantwoorde
voeding

Gelukkiger leven

voor iedereen

 

Meer info

Duurzame
leefomgeving

Draagvlak voor

innovaties

 

Meer info

Schone
technologie

In een

veranderende wereld

 

Meer info