Glokalisatie: iets voor jou?

Blog

Glokalisatie: iets voor jou?

Het maatschappelijke debat over onbetrouwbaarheid van de politiek rondom de Prinsjesdagplannen viert deze dagen hoogtij. Iedereen heeft wel een mening: “Waar blijft nu die echte vooruitgang in koopkracht?” “Men zegt dat het economisch beter gaat, maar ik zie er niks van terug op mijn loonstrook!” Aan de andere kant zien we dat de media ook flink de wind van voren krijgen. Hun commentaar is dan wel links dan wel rechts gekleurd. Of ze doen aan stemmingmakerij. Conclusie: in dit polariserende landschap is betrouwbaarheid écht een sleutelwoord.

Een ei van de lokale boer
We zien een trend dat steeds meer bedrijven kiezen voor lokale branding. Ik zie dat globalisering weerstand oproept, omdat dit fenomeen vaak gepaard gaat met maatschappelijke of economische onrust. Denk bijvoorbeeld aan de discussie rondom de Brexit of de wereldwijde klimaataanpak. Steeds meer Nederlanders kiezen voor de eieren bij de boer in het dorp of de energie van een lokale aanbieder. Zo’n lokale match voelt betrouwbaar, je kunt er gewoon even gaan kijken of kopen. Betrouwbaarheidsscore: 100%.

Jouw identiteit
Waar in het verleden de discussie nog wel eens ging over wat lokale zichtbaarheid nu echt oplevert, zien we nu een trend van globalisering naar glokalisatie. Het vraagt wel om onderscheidend handelen: zichtbaarheid moet verder gaan dan een flyer of een advertentie. Het moet gaan over je identiteit! Wie ben je echt? Waar wil jij als bedrijf of instelling in jouw vestigingsplaats impact realiseren? Dichtbij spreekt altijd tot de verbeelding en laat zien waar jouw hart sneller van gaat kloppen.

Hardlopen voor lokale impact
Afgelopen zaterdag liepen een aantal van onze collega’s met honderden andere sportievelingen de Heiderun. Een runnersspektakel op de Edese heide, waarvan de opbrengst volledig naar een lokaal hospice gaat. Ons hart gaat sneller kloppen van een gezond rondje hardlopen, midden in de prachtige natuur van onze werkomgeving. Een evenement waar je gewoon op de fiets naar toe gaat. Het resultaat: de opbrengst heeft direct impact op mensen dichtbij.

PDR wil de wereld graag veiliger, gezonder en duurzamer maken. Je identiteit uitdragen begint eerst bij jezelf. Pak eens een lokaal evenement bij de kop om je merk lokaal groter en bekender te maken. Dat maakt betrouwbaar!

 

“ Wie ben je echt? ”

Verantwoorde
voeding

Gelukkiger leven

voor iedereen

 

Meer info

Duurzame
leefomgeving

Draagvlak voor

innovaties

 

Meer info

Schone
technologie

In een

veranderende wereld

 

Meer info