Sinds de uitbraak van corona zien we dat onze klanten creatiever worden dan ooit tevoren. Of ze ontwikkelen juist nú een nieuw product of dienst. In deze wekelijkse blogreeks willen we deze fantastische initiatieven onder de aandacht brengen.�Rodenburg uit Veenendaal is één van de bedrijven die een nieuw product bedacht tijdens de Corona-pandemie: de UV winkelwagencleaner.
Rodenburg B.V. heeft een oplossing bedacht voor het verhogen van de hygiëne in de detailhandel. Dankzij een volautomatische reiniger met UVC-straling zijn winkelwagens binnen 30 seconden weer brandschoon. PDR zorgde voor een media-offensief op radio, TV en in kranten.
In korte tijd ontwikkelde Rodenburg B.V. uit Veenendaal een UV Cleaner. Van origine is Rodenburg een bouwbedrijf in de breedste zin van het woord. Het bedrijf biedt deskundig advies en professionele ‘handenarbeid’ in uiteenlopende situaties. Van renovaties en prefab-oplossingen tot nieuwbouw en monumentenzorg. In zowel de particuliere als de zakelijke markt.
Tijdens de coronacrisis kwam algemeen directeur Tim Rodenburg op het idee om een winkelwagenreiniger te ontwikkelen. Tim daarover: “Als bouwer van zorghuisvestingen zijn we al langer bezig met de nieuwste innovaties voor betere afzuig- en ventilatiesystemen in operatiekamers. Afgelopen januari kwam ik op een beurs opnieuw in aanraking met uv C-licht, een oude techniek die ineens heel actueel en toepasbaar bleek. Op het moment dat het coronavirus uitbrak, startten we met testen of deze techniek ook op grote schaal toe te passen is voor winkelwagenreiniging. Het idee ontstond toen ik de manager van mijn supermarkt winkelwagens zag schoonmaken, iets wat tijd én geld kost. �Na drie weken stond het eerste model van de UV Cleaner klaar.”
PDR verzorgde de perscampagne voor de UV Cleaner. We hebben het nieuws door middel van een persbericht onder de aandacht van vak-, lokale en landelijke media gebracht. Diverse journalisten zijn uitgenodigd voor de eerste UV Cleaner-test bij Jumbo Huibers in Veenendaal. Tim Rodenburg is onder andere geïnterviewd door Qmusic, Radio1, RTV Utrecht, het�AD en vakblad Distrifood. Een mooie innovatie met een heel fijn mediaresultaat!�