Hoe bereik je de generatie ‘Millenials’? Jongvolwassen die zijn geboren tussen 1980 en 2000. Het is wat ons betreft op dit moment een van de moeilijkste doelgroepen. Waarom? Kort door de bocht: alle informatie die ze binnenkrijgen, lezen ze via hun smartphone en ze lezen het alleen als het wordt aangeraden door een vriend. Toch geeft deze generatie gezamenlijk jaarlijks duizenden euro’s online uit. Hoe zorg je nu dat je met jouw product gevonden wordt?
Recent onderzoek wijst uit dat 80 procent van de millenials gebruikt online video’s bij hun aankoopbeslissing. Van de millenials bekijkt 70% óók de video’s van commerciële bedrijven en 76% van hen volgt zelfs één of meerdere bedrijven via YouTube. Tot slot kijkt 60% liever een bedrijfsfilm dan dat ze een nieuwsbrief lezen. Tijd dus om in actie te komen als je deze doelgroep actief wilt omarmen.
De drie belangrijkste tips uit het onderzoek?
- Maak een demonstratievideo
- Laat je klanten hun ervaringen delen
- Inspireer zonder een te directe focus op conversie
Benieuwd hoe u video in kunt zetten voor uw organisatie? We delen graag een aantal ideeën:
- Klantreferentie
- Nieuwsvideo
- Instructievideo
- Aankondigingsvideo
Benieuwd naar het hele onderzoek en alle onderzoeksresultaten? Lees het hele artikel (Engels).