Appeltaart!

Blog

Appeltaart!

Recent publiceerden we een onderzoek over de scoringskans van persberichten. De resultaten geven diverse handvatten, maar uiteindelijk bleek er niet one road to success te zijn. Gelukkig maar, anders konden mijn collega’s en ik permanent op vakantie. Maar hoe bepalen wij dan welke thema’s we op welke manier onder de aandacht brengen bij relevante doelgroepen? Dat vergelijk ik graag met een appeltaart. Gewoon, omdat het kan.

Smaken verschillen

Tik op Google maar eens ‘appeltaartrecept’ in. Binnen tien minuten heb je meer dan honderd appeltaartrecepten gevonden! Met fudge, peren, rozijnen, kwark, kersen (even serieus: waarom?), walnoten, bitterkoekjes, amandelspijs of toffee (JA!). De klassieke, lekkerder-bestaat-niet en oma’s appeltaart. Die laatste geeft zo’n gevoel van jeugdsentiment, hoewel ik bij oma eigenlijk nooit een appeltaart heb gegeten. En dan heb je nog de recepten die zich onderscheiden omdat bepaalde ingrediënten er níet in zitten. Glutenvrij, notenvrij, suikervrij, koemelkvrij, appelvrij (is dat nog een appeltaart?) noem maar op. Ondertussen is mijn maag gaan rommelen, dus ik ga snel uitleggen wat die appeltaart nu te maken heeft met PR.

De ingrediënten

De ene verjaardagsgast is gek op appeltaart met walnoten, zijn buurman heeft een notenallergie. Zo wil een redactie van vakmagazines technische inhoud lezen, terwijl landelijke nieuwsmedia juist afhaken als het te technisch wordt. Een medewerker wil graag iets horen over het jaarlijkse personeelsuitje, maar ga hem niet allerlei technische zaken uitleggen. Dat weet hij namelijk allemaal al. Zo is het per onderwerp belangrijk om te kijken wie deze informatie wil hebben.

De presentatie

De presentatie verdient ook de aandacht. Presenteer je de appeltaart op je mooiste schoteltje met een zilveren vorkje of laat je je eenjarige dochter met blote handen een slagroomtaart verbouwen? Bestaande klanten laat je zien dat je in beweging bent en hoe zij hier hun voordeel mee kunnen doen. Potentiële klanten zal je eerst moeten overtuigen van jouw business. Via welke kanalen deel je jouw content met relevante doelgroepen?

Bake my day!

Per feest en gastenlijst kijk je op welke appeltaart je jouw gasten trakteert en natuurlijk hoe je die presenteert. Dat geldt ook voor alle pr en communicatie, het is allemaal maatwerk. Benieuwd hoe dat voor jouw bedrijf werkt? Dan gaan we daar graag eens over met je in gesprek. Neem contact op, maak een afspraak en gebruik het codewoord TAART. Dan zorgen wij voor een taartje bij de eerste kennismaking!

Verantwoorde
voeding

Gelukkiger leven

voor iedereen

 

Meer info

Duurzame
leefomgeving

Draagvlak voor

innovaties

 

Meer info

Schone
technologie

In een

veranderende wereld

 

Meer info